onsdag 3. mai 2023

Festreise til Danmark

Noen mennesker er bare en fest å møte.  Etter at jeg ble intervjuet på Visjon Norge om min bibelsamling, ble jeg oppringt fra Danmark.  Der hadde en av de fremste bibelspesialister sett programmet og ville treffe meg.

Johnny Kaspersen er opprinnelig norsk, men bor i Danmark.  Han samlet en stor og verdifull bibelsamling som han solgte for noen år siden.  Den er i dag utstilt i Frikirken i Kristiansand.  Absolutt verd å se for den som er interessert. Bibelselskapene i Skandinavia henvender seg ofte til Kaspersen når det er noe de lurer på, siden han sitter på store mengder av kunnskap.

Men han sluttet ikke å samle etter dette, og har i dag et lite rom hjemme som er fullt av Bibler og bibeldeler.  Han ble begeistret over å høre om en annen bibelsamler, og ville gjerne møte meg. I april hadde jeg gleden av å treffe han hjemme i Danmark. Vi tilbrakte flere timer i hans lille "aller helligste" - sammen med mange spennende bibelutgaver, både gamle og nyere.  

Å treffe mennesker som gjennom et langt liv har tilegnet seg mye kunnskap, og som gjerne deler den, er spennende.  Med meg hjem hadde jeg dessuten 20 Bibler og bibeldeler.  Noen fikk jeg, andre ting kjøpte jeg av han.  Han beriket både meg og min bibelsamling.   

Les glimt fra min bibelsamling HER


Ingen kommentarer: